גלישה ואני #1

אני לא קורא לעצמי גולש מהסיבה הפשוטה שאני לא מוצלח בזה, אני מנסה לגלוש מדי פעם וההצלחות מעטות מאוד. ההנאה העיקרית שלי מגיעה (כרגע) מהמאבק בגלים, ופרט לכך אני נהנה לקרוא על גלישה באתרים הקשורים לעולם ולקהילה הזו. רק שמדי פעם אני נתקל במשהו שקצת מטלטל אותי (לא יותר מדי, אני בכל זאת בורגני מסריח)

http://www.surfermag.com הוא אתר מדהים. מכסה את הענף מכל הכיוונים שאחד החביבים עלי הוא הכיוון האקולוגי. תרבות הגלישה קשורה בעבותות לסביבה מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא אוהב לגלוש במי ביוב. כמובן שזה מתפתח הרבה מעבר לזה למשל, הכתבה הבאה: http://www.surfermag.com/features/fracking-in-california/
פחות מ-500 מילה על הפקת נפט באמצעות fracking – סידוק (בארץ מדובר על השיטה הזו כדי להפיק נפט מפצלי שמן) לאורך החוף בדרום קליפורניה. אני לא רוצה להכנס לחסרונות השיטה או ההשפעות הסביבתיות כי זה דיון ארוך מדי לאיש עם יכולת ריכוז קצרה כשלי. המודעות לזיהום הים גורמת לאתר הזה להעלות את המודעות של קוראיו לעובדה שאין פיקוח ממשלתי על הקידוחים האלו לאורך החוף בשונה מהעובדה שיש פיקוח ממשלתי על קידוחים בים עצמו… זה נהדר, ואגב, בארץ גולשים מעלים את המודעות לאיכות המים כל הזמן, הבעיה היא שזה לא מגיע לתקשורת המיינסטרים.

הופ, הנה מגיע הצד המטלטל. וידאו מופלא על שבירה שמאלית ארוכה במיוחד באנגולה http://magicseaweed.com/news/angola-and-the-3km-wave/5572/ (יש כתבה, מצרף את היוטיוב למטה בכל מקרה לעצלנים)
פשוט כייף לשבת וללחוץ פליי ולחכות לוידאו, רק שבדרך יש תמונות של אנגולה (תזכורת, מלחמת אזרחים עקובה מדם השאירה מדינה שבורה) ובכל הוידאו לא עלה העניין של הסביבה האנושית הנוראית באנגולה שמצולמת בחטף בתחילת הוידאו.

ניסיתי לחשוב על שורה תחתונה, אבל אין, אני מנסה לנקות את המצפון על ידי המודעות שלי לעולם הניגודים הזה. זה לא ממש מצליח ועדיין, אני ממשיך לצפות בוידאו כי בכל זאת, שבירה שמאלית של שלושה קילומטרים. אין עוד כזה דבר במקום אחר בעולם.

השארת תגובה

מתויק תחת גלישה

כתיבת תגובה

