נמאס לי להתנתק מ-Battlefield 1943

אני לא גיימר

לוקח לי חודשים לסיים משחק שאמור להיות די פשוט (Infamous) וגם בו אני צריך להיכנס מדי פעם למדריכים באינטרנט שיסבירו לי איך לעבור את המפלצת התורנית. קניתי לי PS3 כי זה אחד הדברים הטובים ביותר שיכולים להעביר זמן מת (יום כיפור, המרק מתבשל על האש, העוגיות נאפות בתנור וכו') וגם כי מדי פעם יש איזשהו משחק שממש עושה לי את זה (שוב Infamous – מת כבר שייצא 2).

למי שלא מכיר, אפשר לשחק בPS3 ברשת עם שחקנים מכל העולם, אחד המשחקים הנפוצים בז'אנר הזה הוא Battlefield 1943, משחק מרובה משתתפים בחזית אסיה (אין קשר לסידרה שיצאה של שפילברג והנקס – הפסיפיק).
מצאתי באינטרנט חנות שמוכרת כרטיסי PSN כך שאני לא אצטרך לטוס לארה"ב בשביל לקנות אחד, והלכתי לי לחנות של הPS3 כדי לרכוש לי את 1943. הורדה זריזה, התקנה טיפה פחות זריזה ואפשר להתחיל.

מאותו רגע רק התחלתי, לא סיימתי משחק אפילו פעם אחת. באופן מובהק המשחק התנתק כל 4,5 דקות. מכאן התחיל מסע התלאות שלי עד לגראנד פינאלה שקרה היום, ה-9 ליולי 2010, ובו הצלחתי לשחק חצי שעה רצוף עד שמנקה הגיע לסלון. איך זה קרה? אני אתחיל באיך זה לא קרה. נסיונות שלי לנתק את כל המכשירים שצורכים רשת מהראוטר וכיבוי הוויירלס בראוטר לא עזרו בכלום. חיפושים על התנתקויות בגוגל מהמשחק בעברית ובאנגלית רק הגיעו לשרשורי פורומים בכייניים על EA שאוכלים לי ו-DICE ששותים לי. בעברית זה הגיע לרמה גרועה יותר שבזק בינלאומי הפכה להיות השעיר לעזאזל בעניין הניתוקים. בתור לקוח בזק בינלאומי התקשרתי מייד לתמיכה הטכנית שלהם לראות אם יש משהו שאפשר לעשות, ענה לי בחור מאוד נחמד בשם אנדריי, ניסה לשנות דברים אצלו, העביר אותי לחבילת גיימר כדי לראות אם זה פותר את הבעיה אך כלום לא עזר. הניתוקים נשארו.

הגיע יום שישי ולא צריך לקום לעבודה בבוקר, אבל כן אפשר לקחת את כל העניין הזה ברצינות. התחלתי לשחק שוב כדי לראות אם זה סתם היה איזה עניין של כמה שבועות, יש ניתוקים כמובן. שוב פותח את החיפושים הרגילים של גוגל, שוב אותן תוצאות. באותו רגע רציתי לתת לעצמי את הבעיטה הכי חזקה שיש, מהסיבה הפשוטה שחטאתי באותה בעיה שלגביה אני מטיף לאנשים אחרים, כשמחפשים בגוגל, תשתמשו במילים מדוייקות. יש מספיק תוצאות כדי שתוכלו לקבל משהו מתאים. החיפוש שהשתמשתי עכשיו היה battlefield 1943 every 4 minutes, שימו לב, אין את המילה ניתוקים, התנתקות וכו' לא בעברית ולא באנגלית. חשבתי שבעצם מילים כאלו נפוצות רק יחרבנו את תוצאות החיפוש. בתוצאות שקיבלתי התחלתי להיכנס לחמישיה הראשונה, למזלי לא הייתי צריך להגיע לתוצאה החמישית. התוצאה הרביעית היא זו שעזרה לי.

בגדול, יש שם רשימה של פורטים שצריך לפתוח, וכן הגדרה של הIP של הPS3בתור DMZ – על רגל אחת, ה-PS3 תהיה בעצם המטרה של כל הפאקטים ללא מטרה, אבל זה ממש על רגל אחת. לגבי ה-DMZ, ההדרכה שם היא לגבי ראוטרים של Linksys, אבל מה שחשוב בעצם זה העיקרון. לגבי הפורטים:

TCP Ports: 80, 13020, 18280, 18285
UDP Ports: 53, 3074, 11000-11030, 18285

עכשיו הכל עובד פצצה. חצי שעה רצופה ושלושים איש ברחבי העולם שצריכים לחכות 10 שניות עד שהם חוזרים למשחק (הרגתי אותם)

השארת תגובה

מתויק תחת Playstation 3, חיפוש בגוגל

כתיבת תגובה

